Jumat, 31 Desember 2010

Fieldtrip Ke Pelabuhan Ratu Part 2

"Cukup dengan kisah malang!!
Mulakan hari ini dengan ceria!!" 


Muka Bru Bgun!!! tp tetep Semangat!!
 

 
Ni la pelabuhan ratu.. Cntikan..
Pgi tu kami mulai penelitian kami..
Sebelum tu kami di beri sedikit taklimat oleh abg2 senior kami..

(yg sebelah kanan tu muka dia mcm galang!!
haha..  )
 
(bla,bla,bla... Bukan aku paham pun.. slang indon dia pekat!!
hahahahaha!!)


ok..First, kami disuruh mengukur tinggi gelomblang laut..
( "Wat?? Mcm mana aku mau ukur?? Ombak sana 2 kali ganda dari tinggi aku.. T.T aku pasrah ja la..")

Ni gambar antara aktiviti kami pada pgi tu..

Persiapan sebelum buat penelitian.. 
(aku yg pakai bju merah yg suda pakai life jacket tu..)


Smpat lg tu cewek buat Photoshoot..
(dia ingat dia model ke apa!! org yg di belakang tu pertaruhkan nyawa buat penelitian!! Hmmm!!) 

  
Ni senang sikit sbb cuma ukur Gradien Pantai ja..
hahahaha



Ni pula tym mengukur ketinggian Pasang Surut..
(Paling Boring!! 3 jam habiskan masa untuk tunggu tu air laut naik!!!)
Tym duduk bercerita ngan kawan2 smbil menunggu air laut naik..
ada pula binatang yg mencuri perhatian aku,,
comel bha tu kambing!! hahaha!!

Lepas segala pengukuran kami buat.. berehat untuk sembyg Zohor..

Ok.. lepas suda smbyg,makan dan segala macam..
Kami sambung lagi penelitian kami..
kali ni kamu naik Kapal Air!!
Kali ni kami kena masuk dlm laut untuk kaji hidupan laut..
mcm seronok.. tp bahaya...

Yeah!!! Seronoknya!! 
Aku mmg seumur hidup x pernah naik kapal air!!



Itu bukan kapal air yg kami naik..
kapal yang kami naik tu lebih besar dari ni!!
 


 Sebelum tu seperti biasa ada taklimat..
(Bla,bla,Bla.. lgi aku nda phm.. tym tu aku tlmpau exited mau naik boat!!.. hahaha!!)



  Sebelum Berangkat kami periksa segala kelengkapan..
(tym tu aku nda peduli.. yg aku taw aku naik kapal..hahahaha)

Waktu yang ditunggu2...
Setela beberapa minit didalam kapal..

trus teringat peribahasa
"indah khabar dari rupa.."

Kalau kita tingu dalam cerita Titanic mcm seronok ja durang kan..
sempat lagi beromance-romence..


Hakikatnya!!!!
Itu cuma lakonan!!!
Aku Mabuk Laut yg truk sepanjang kapal tu bergerak!!

Aku tmbah loya tingu semua cewek2 yang muntah tu!!


kesian ni cewek2.. mabuk laut yg truk...
hahahahaha.!! rasakan!!


Walau mabuk mcm mana pun..
misi harus diselesai kan!!
hahahaha!!

Ni Kawan aku la yg buat... aku blum berani lgi mau menyelam mcm durang..
hahahaha!!


Cukup!! aku penat suda!!
tym to go home!!!
Tym pulang tu aku ada nmpak budak2 main dalam bot yg suda nda dipakai lgi...

Tp bgi aku.. bahaya bha tu... kalau durang tiba2 jatuh.. sudala tda pegawasan org tua...
Mau jga aku teriak..
"woi!!!! budu jga kamu ni!! jgn main disana!!
tp itu anak org... aku tda hak.. hahaha
(yai...pertama kali aku ada unsur kemanusiaan.. hahaha!!)

Sebelum pulang tu aku ada gmbar tmpat2 yg cntik  dan indah...


Ni time sunset..
wah indahnya...
 

Sebagai penutup lihat la kaki ku..hahhaha!!

bye!!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar